FAQ – Często zadawane pytania

/FAQ – Często zadawane pytania

Google posiada algorytm, który potrafi wychwytywać nieuczciwe kliknięcia. W sytuacji, gdy system zarejestruje nietypowo dużą liczbę kliknięć z jednego adresu IP, koszty za te kliknięcie są zwracane. W ten sposób mogą mieć Państwo pewność, że konkurencja nie „wyklika” określonego budżetu.

Linki sponsorowane Google AdWords dają możliwość prezentacji firmowej strony internetowej od razu na pierwszej stronie wyników wyszukiwania po wpisaniu wybranych słów i wyrażeń kluczowych. Reklama ta może być wyświetlana na prawo od haseł wskazanych przez wyszukiwarkę, pod wynikami lub ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania.

Domena internetowa jest unikalną nazwą (adresem) w Internecie, która jednoznacznie identyfikuje stronę WWW. Przykład domeny to basanti.com.pl.
Aby strona WWW była dostępna w Internecie, oprócz domeny potrzebny jest także serwer WWW (gdzie będą umieszczone pliki strony WWW), na który będzie wskazywać Twoja domena.

Serwer WWW, to usługa polegająca na udostępnianiu przestrzeni dyskowej w Internecie., w ramach której serwer zapewnia m.in. utrzymanie firmowej strony WWW, kont e-mail, baz danych, czy też obsługę wielu domen.

Fraza kluczowa, to słowo lub kilka słów, które są wpisywane w pole wyszukiwarki, w celu odnalezienia tematycznej strony. Np. ‚prawnik Poznań’ lub ‚meble do biura’. Celem pozycjonowania jest umieszczenie pozycjonowanej strony na jak najwyższym miejscu wyników wyszukiwania na frazy związane z działalnością firmy.

Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i nastawionym na długofalowe efekty. Na efekt wpływa wiele czynników, jak wiek domeny, budowa strony, specyfika branży i działania konkurencji. W zależności od trudności frazy efekty mogą pojawić się już po 2 tygodniach dla prostszych fraz, np. ‚fryzjer Koszalin’. W przypadku trudniejszych, np. ‚meble biurowe’ może to potrwać 3-4 miesiące.